Matt.9:5 Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
9:6 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" - hän sanoi halvatulle - "nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

Kuka tahansa voi sanoa: "syntisi annetaan anteeksi". Tai "Jeesus pelastaa", tai "Armo riittää" ym. On helppoa sanoa sellaista. Liian helppoa. Siksi noita lauseita käytetäänkin paljon enemmän kuin lausetta: "nouse ja kävele".

Armon lupailija pääsee kuin koira veräjästä. Näkyvää, elämänlaatua parantavaa ihmettä lupaileva taas joutuu vastaamaan sanoistaan välittömästi.

Jeshuan mukaan sairaan parantaminen todistaa että parantajalla on valtuutus antaa syntejä anteeksi. Sairas EI paranisi ellei ensin saisi syntejä anteeksi. Sairaus on synnin seuraus. Joko yksilön oman, hänen sukunsa, tai viimeistään Aadamin synnin seuraus. Mutta aina siis synnin seuraus. Synti on puun juuri, sairaus oksa. Puun kuolema todistaa juuren kuolleen. Ellei sairaita parane, ei syntiongelmaakaan ole ratkaistu.

Entä jos vain sellaiset julistaisivat anteeksiantoa, joilla on näyttää todisteet? Kuinka paljon vähemmän tulisi nimen turhaan lausumista. Ja oppiriitoja.

Jeshua sanoi halvaantuneelle ihan ensin: "syntisi ovat anteeksi annetut". Fariseukset pitivät sitä jumalanpilkkana, ja syystä. Vain Elohimilla on valta antaa syntejä anteeksi. Sekä niillä jotka Hän valtuuttaa. Jos joku ilman valtuutusta lupailee sellaista, hän johtaa ihmisiä harhaan.

Tästä kohdasta tulee selväksi että vihollinen EI voi parantaa halvaantunutta. Vihollinen ei nimittäin voi antaa syntejä anteeksi.

Eli kenenkäs valtuutuksella ne kamalat "karismaatikot" sitten pompituttaa niitä neliraajahalvaantuneita??

Jos joku lupaa minulle synnit anteeksi, mutta ei kykene parantamaan sairauttani, ei anteeksianto paljon vakuuta. Mistä silloin voi tietää saaneensa synnit anteeksi? Jos joku kiroaa puun juuren, mutta puu ei kuole, ei kirous oikein vakuuta.

Kaikissa kirkkokunnissa uskotaan ylösnousemukseen. Mutta useimmissa ei uskota syövän parantumiseen. Miten voi uskoa isoon ihmeeseen (ylösnousemus) ellei usko edes pieneen ihmeeseen (parantuminen)? Uskovatko nämä ihmiset todella ylösnousemukseen? Heidän epäuskonsa parantumiseen perustuu siihen että joku on siinä epäonnistunut. Mihin sitten perustuu heidän uskonsa ylösnousemukseen? Siihen että kukaan ei ole vielä kokeillut! Molemmat "uskot" perustuvat siis ihmisjärkeen, eivät Herran Sanaan.

Kun Herra palaa, löytääkö Hän uskoa maan päältä?

Ollaan siis valittu Sanasta kaikki sellainen mitä ei voida kokeilla, ja uskotaan siihen. Kaikki mitä on epäonnistuneesti kokeiltu, on vaiettu kuoliaaksi. Ei myönnetä että ehkä valtuutus (voitelu) ei ollutkaan kunnossa. Hmm. Tätä uskoa kannattaakin markkinoida maailmalle. Ja varsinkin juutalaisille.

Kuitenkin maailmassa on kymmeniä tuhansia, ehkä satoja tuhansia voideltuja, jotka tänä päivänä tekevät täsmälleen samoja tekoja kuin Jeshua. He parantavat parantumattomia tauteja, ajavat ulos riivaajia, herättävät kuolleita. Miten on mahdollista että joku uskova ei haluaisi tietää tarkemmin tästä ilmiöstä? Miten joku tyytyisi hengettömiin opillisiin väittelyihin? Miten joku tyytyisi 2000 vuotta vanhaan mannaan, kun voisi itse tutkia ja kokea SAMAN Jeshuan tänä päivänä?

Miksi tyytyisi kuolleeseen, kun voisi saada Elävän Herran?

Minä en aio evankelioida yhtikäs ketään ellei minulla ole näyttää jotain yliluonnollista. Homma joko toimii, tai sitten se on valhetta alusta loppuun. En aio pönkittää mitään uskomusjärjestelmää. On parempaakin tekemistä.