Monella länsimaisella kristityllä on valheellinen identiteetti. Ihan sama vaikka olisi miten hyvä ilmestys `"uudesta luomuksesta", siitä että on Jeesuksen uhrilla tullut puhtaaksi, pyhäksi ja arvokkaaksi, emme silti tiedä ketä olemme. Emme tunne juuriamme ja niitä sanoja joista synnyimme.

Jumala josta ylpeilemme on Israelin Jumala. Ei helluntailaisten, katolisten tai babtistien. Hän lupasi uudistaa liittonsa Israelin ja Juudan kanssa. Kumpaan noista kahdesta sinä kuulut? Tai jos et halua kuulua kumpaankaan, näytä se kohta sanasta jossa Jumala lupaa tehdä eri liiton pakanoita varten. Sellaista liittoa ei ole.

Sen sijaan Jeesus sanoo ettei Häntä ole lähetetty muiden kuin Israelin kadonneiden lammasten luo. Hän sanoi ettei ole oikein ottaa lasten leipää ja heittää sitä koirille. Nämä kohdat yleensä ohitetaan nopeasti.

Uusi liitto on harhaanjohtava käännös, kyseessä on uudistettu liitto. Sen takia Vanha testamentti on erittäin tärkeä, sillä se kertoo millaisesta liitosta  on kysymys. Millä ehdoilla pakanalampaat saavat liittyä Herran laumaan. On yksi lauma, nimeltään Israel, ja yksi paimen, nimeltään Israelin Messias.

4Ms.15:14-16 Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette.
Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne."

Tämä pätee tänä päivänäkin. Se on ilouutinen. Israelin Jumala hyväksyy jokaisen joka haluaa palvella Häntä.

Jes.56:3 Älköön sanoko muukalainen, joka on liittynyt Herraan: "Herra erottaa minut peräti kansastansa".

Jes.56:6-7 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Kuka tahansa halusi liittyä Israeliin, sai liittyä. Kunhan ympärileikkautti itsensä ja noudatti Tooraa. Liittyminen oli ehdollista. Muukalaisen oli pysyttävä Toorassa, aivan kuten syntyperäisen israelilaisenkin oli pysyttävä Toorassa. Kaikki Herran omat, syntyperäiset ja muukalaiset, muodostavat Israelin. Vaatimusta noudattaa Tooraa ole poistettu, kyse on nyt sydämeen kirjoitetusta Toorasta. Käskyt ovat kuitenkin samat, voimme tarkistaa kirjoitetusta Toorasta mitkä ovat ne käskyt mitä sydämemme haluaa noudattaa. Tämä on sisäisen onnen salaisuus.

Pääsiäislammas, syntien sovitus, ei muuten ole pakanoille vaan Israelille.

2.Ms.12:48 Ja jos joku muukalainen asuu sinun luonasi ja tahtoo viettää pääsiäistä Herran kunniaksi, niin ympärileikkauttakoon kaikki miehenpuolensa ja sitten käyköön sitä viettämään ja olkoon silloin niinkuin maassasyntynyt. Mutta yksikään ympärileikkaamaton älköön siitä syökö.

Israel on seurakunta. Ei ole Israelia JA seurakuntaa, on vain Israel. Jos pakana ottaa Israelin Messiaan Herrakseen, hän tulee osaksi Israelia. Ei osaksi jotain kirkkoa tai kuppikuntaa. Me voimme leikkiä omaa uskontoa irrallaan Israelista, mutta Israelin Jumala ei ole siinä mukana. Hän ei ole helluntailaisten Jumala, eikä luterilaisten Jumala, Hän esittelee itsensä Israelin Jumalana. Tämä totuus on länsimaissa täysin pimennossa.

Vanha testamentti toitottaa yhä uudelleen miten PALJON Jumala rakastaa Israelia. Israelin ja Elohimin vaiheikas rakkaustarina on ainutlaatuinen ja dramaattinen. Ulkopuolisena lukijana olin huomaamattani kateellinen. Kunnes sitten Pyhä Henki näytti salaisuuden, että todella kuulun tuohon erityiseen kansaan. Silloin lukeminen kävi mielenkiintoiseksi. Kyse onkin oman kansani historiasta ja pyhistä kirjoituksista. Ensimmäistä kertaa luin kirjoituksia sisältäpäin. Silloin löytää aivan uuden sanoinkuvaamattoman läheisyyden tason Sanan Hengen kanssa. Tämä ilmestys muuttaa ihan kaiken juuria myöten. En ole saanut tätä ihmisiltä.

Tämä ilmestys tulee Elian Hengeltä, joka kääntää isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen. Erottava väliseinä tullaan purkamaan. Se aika tulee olemaan kuin elämä kuolleista.